MENU

Képzelet és valóság

Valamikor 2012. tavaszán úgy fejeztem be a Nemzeti Lovarda füves versenypályájának átalakításáról szóló sorozatot, hogy 

…”Egyéb munkák is zajlottak, így kicserélték a korlátrendszer fa elemeit, és egyben módosították a korlát fém tartószerkezetét is, átfestették ezeket a felületeket csakúgy, mint a bokszokat. Ezek apró, de összességében mégis nagy jelentőségű fejlesztések, főleg az utóbbi időszak megszűnési fenyegetettsége és ennek megfelelő (nulla) tulajdonosi ráfordítások után! Fölmerülhet a kérdés, hogy mit lehet még tökéletesíteni a pályán, vagy éppen a telep más részein? Én el tudnék képzelni éjszakai versenyeket is, amihez pl.: pályavilágítás is kellene, talán majd egyszer”…

Megértük!
Eltelt néhány év és mára megújult e patinás helyszín. Eljött az a pillanat, amikor arról számolhatok be, hogy hosszú, kitartó előkészítő munka után 2016. nyarán megkezdődött és 2017. végére befejeződött a TATTERSALL TELJES KÖRŰ FELÚJÍTÁSA!!! Ez pedig tényleg azt jelenti, hogy teljesen új a víz, a villany a csatorna, a gáz, utak, parkolók, istálló-épületek stb. A felújított „Kóbli” gyönyörű, az átalakított, megfiatalított fedelesek pedig hosszú távra is kiváló téli felkészülési és versenyzési lehetőséget biztosítanak.
Mivel a „régi”szabadtéri versenypálya kialakítását 2011-ben mi végeztük, a generálkivitelező konzorcium végül is bizalmat szavazott nekünk a felújítási munkák során… Röviden a pályákkal kapcsolatos változásokról:
- a korábbi gyakorlópályák megszűntek, egy új, 65,5 * 56,5 m befoglaló méretű, a versenypályával megegyező rétegrendű melegítő felület alakult ki.
- A régi díjlovas négyszög és a versenypálya egyesítésre került, a korábbi díjlovas felület is szervesen illeszkedik a versenypályánál használt rétegrendhez. Itt jegyezném meg, hogy azért nem volt túl egyszerű feladat „összesimogatni” a két darabot. Régebben a versenypálya volt talán a Tatter legmagasabb pontja, mostanra viszont erősen megváltoztak a terepviszonyok! A versenypálya ún. „bogárhátú”, és a trágyatárolótól a Kóbli irányába is lejtő felületét kellett a kvázi vízszintes díjlovas felülettel egyesíteni. 
- Az istállók felőli oldalnál keskenyebb lett a pálya, mert itt nemsokára lelátósor épül.
- A versenypálya régi teherhordó kőágyazata és az alatta lévő drén-hálózat nem változott, innen fölfelé azonban új, kiegyenlítő kőágy készült, a régi stabilizált felületet is leszedtük, és az új, „L” alakú pályafelület egybefüggő, teljesen új réteggel vontuk be, a homok és textiladalék pedig teljesen friss.
- Felhívnám a figyelmet, hogy az itt is alkalmazott rétegrendet korábban szabadalmaztattuk, annak bármilyen felhasználása csak hozzájárulásunkkal történhet!!!

Sokan, sokfélét írtak és írnak majd még a megszületett eredményről, én nem szaporítanám a szót, inkább képekkel illusztrálom az építés menetét.
Gyakorló pálya:

Versenypálya:

Raffai János

2017. december vége